Átadták a Sibrik Miklós úti felüljárót

Ez a bejegyzés több mint 30 napja frissült utoljára. A benne olvasható információk már elavultak lehetnek!
DCIM100GOPROG0014200.2015. október 30-ától (péntektől) visszaáll a korábbi forgalmi rend a Sibrik Miklós úti felüljárónál, véget ér ugyanis a híd 2014 áprilisa óta tartó felújítása. A X. és a XIX. kerületet összekötő, Kőbánya-Kispestnél a vasúti vágányok, a reptéri gyorsforgalmi út és az M3-as metró felett átívelő Sibrik Miklós úti felüljárón újra kétszer két sávon haladhatnak az autósok. Járdáját ugyanakkor 3 és fél méteresre szélesítették, s azon vegyes használatú gyalogos-kerékpáros utat hoztak létre, ezáltal összekapcsolódott a korábban megépült Sibrik Miklós úti bicikliút, valamint a Vak Bottyán utcai kerékpársávok. Az érintett tömegközlekedési járatok megállóhelyei október 30-ától szintén visszakerülnek eredeti, felújítás előtti helyükre, és ezzel párhuzamosan megszüntetik a Bartók Béla utcai ideiglenes buszsávot. A felüljáró rekonstrukciójára annak leromlott állapota miatt volt szükség (közel 25 évig nem végeztek nagyobb javítási munkákat rajta); a mintegy másfél évig tartó munkák eredményeként korszerűbb és biztonságosabb lett. Kisebb tereprendezési munkákra még számítani lehet a térségben, azonban ezek már nem járnak érdemi forgalomkorlátozással.

A Sibrik Miklós úti felüljáró 1977 és 1979 között épült, teljes körű felújítást 10 évvel később végeztek rajta, és azóta lényeges rekonstrukció nem történt. A most végződött felújítás szükségességét a 2009-ben elvégzett vizsgálatok mutatták ki, amelynek eredményeként – a tervek elkészítése, és a közbeszerzési eljárás lefolytatása után – a munkálatok 2014. április 12-én kezdődhettek meg. A felújítást kivitelező STRABAG-MML Kft. és az A-HÍD Építő Zrt. a felújítást a felüljáró forgalmának folyamatos fenntartásával, a hidat hosszában „kettévágva” végezte el, előbb a keleti, majd a nyugati hídfelet elbontva és újjáépítve. A keleti hídfél 2015. január 31-ére készült el, a felüljárót a nyugati hídfél elkészültével adják most át a forgalomnak A hídépítés folyamán egyúttal a csatlakozó utak burkolatai, a felüljáróra vezető járdák és a buszmegállók is megújultak.

Szélesebb gyalogosfelület, összekapcsolódó kerékpárút

A felüljáró járdáját mindkét oldalon kiszélesítették. Az ezáltal létrejött 3 és fél méter széles felületeken a közúttól kiemelt szegéllyel és szalagkorláttal elválasztott, közös használatú gyalogos-kerékpáros utat hoztak létre, amely a Kőbánya felőli részen a meglévő kétirányú kerékpárúthoz csatlakozik, a kispesti félre eső oldalon pedig a metróvégállomás és a bevásárlóközpont elérhetőségét biztosítja, csatlakozva az ott korábban megépült biciklis létesítményekhez. Az irányhelyes kerékpározhatóságot a Vak Bottyán utcától Kőbánya felé közös gyalogos-kerékpárút kijelölésével a híd keleti oldalán járdaszélesítéssel és rámpák kialakításával biztosították, ami a felüljáró végétől a Gyömrői útig kerékpársávként folytatódik. A felüljáró XIX. kerületi oldalán található lépcsőt megszüntették. A korábban megépült Sibrik Miklós úti kerékpárút, valamint a Vak Bottyán utcai kerékpársások ezzel összekapcsolódnak, a terület kerékpárral több irányból is kényelmesen elérhető lesz. További fejlesztésként megépült a bevásárlóközpont létesítésekor elmaradt kerékpárút-szakasz is a kispesti oldalon.

Gépjárművel újra a korábbi forgalmi rend szerint

2015. október 30-ától a Sibrik Miklós úti felüljárón újra kétszer két forgalmi sávon haladhatnak az autósok. A Vak Bottyán utcából a felüljáróra vezető balra kanyarodó sávot újra megnyitják. A bevásárlóközpont oldalán található jobbra kanyarodó sáv kialakítását szegélykorrekcióval kedvezőbbé tették. A fenti időponttól megszűnik az ideiglenes Bartók Béla utcai buszsáv is, újra lehet gépkocsival haladni ebben a sávban is. Kisebb tereprendezési munkákra még számítani lehet a környéken, azonban ezek már nem járnak érdemi forgalomkorlátozással.

Visszakerülnek korábbi helyükre a buszmegállók is

A felüljáró rekonstrukciójának elkészültével az azt érintő buszjáratok újra korábbi megállóhelyükön állnak meg:

  • Kőbánya-Kispest M megállóhely:
    • Az Akadélmiaújtelep irányú 68-as busz, a Kőbánya alsó vasútállomás felé közlekedő 151-es, a Deák Ferenc tér M végállomásra tartó 909-es, valamint a Cinkota autóbuszgarázs végállomású 968-as busz Kőbánya-Kispest M megállóhelye visszakerül a Vak Bottyán utca kereszteződése utánra, a felüljáró elé.
    • A Kispest, Vas Gereben utca felé tartó 68-as busz és a Csepel irányú 151-es busz Kőbánya-Kispest M megállóhelye újra a Vak Bottyán utca kereszteződését követően, a felüljáró után lesz megtalálható.
    • A Kispest, Kossuth tér felé közlekedő 909-es és 968-as busz Kőbánya-Kispest M megállóhelye is visszakerül eredeti helyére, a Vak Bottyán utca kereszteződése elé, a felüljáró utáni kanyarodó sávhoz.
  • Felüljáró és Felüljáró (Gyömrői út) megállóhely:
    • Az Akadélmiaújtelep irányú 68-as busz, az Örs vezér tere M+H végállomásra tartó 85-ös, a Rákoshegy vasútállomás irányú 98-as, a Kőbánya alsó vasútállomás felé közlekedő 151-es, a Deák Ferenc tér M végállomásra tartó 909-es, valamint a Cinkota autóbuszgarázs végállomású 968-as busz Felüljáró (Gyömrői út) megállóhelyét visszahelyezik a Sibrik Miklós úti felüljáró végére, a benzinkúti kihajtó elé.
    • A Kispest, Vas Gereben utca irányú 68-as, a Kőbánya-Kispest M felé tartó 85-ös és 98-as, a Csepel, Határ utca végállomásra tartó 151-es, valamint a Kispest, Kossuth tér végállomású 909-es és 968-as busz Felüljáró (Gyömrői út) megállóhelye visszakerül korábbi helyére, a felüljáróra.

Forrás: BKK / MTI